Actief sinds 1999. Gevestigd op het Groothandelscentrum Midden-Nederland, Laagraven 5d, 3439 LG  Nieuwegein ~ Tel: +31 30 8770249 ~ E-mail: info@zitonline.nl

  • ZitOnlinejouw online resultaat op basis van drie pijlers

    Succes door verbinding

    Samen met ZitOnline bereik je meer effect door de online middelen met elkaar te verbinden.

  • Communicatiemen moet je kennen om zaken te doen

    Social media
    Communicatie
    anno 2015

    Contact leggen vandaag de dag is door oa LinkedIn en Facebook makkelijker en goedkoper dan ooit.

  • Websitehet gezicht van jouw zaak

    Website,
    uitstraling
    & imago

    Bezoekers willen vinden wat ze nodig hebben en zich prettig voelen bij jouw uitstraling. Voorziet jouw website daarin?

  • Klantenbeheerbouwen aan relaties vol vertrouwen

    Gemakkelijk
    en handig
    Zoho CRM

    bij persoonlijk contact ken je jouw klanten. Online doe je dat met een klantenbeheersysteem als Zoho CRM

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

De drie pijlerssamenwerken met ZitOnline voor jouw online succes

 

Websites

wij verzorgen nieuwbouw en renovatie van websites voor het midden- en kleinbedrijf

 

Sociaal

ontdek in een ochtend hoe je Facebook en LinkedIn voor je bedrijf inzet en ook voor jou kan laten werken

 

Klantenbeheer

met Zoho CRM is je klantenbestand overzichtelijk bruikbaar en toegankelijk

 

Zoho CRM, makkelijk voor iedere ondernemer

Met Zoho CRM heb je alle informatie van jouw klanten overzichtelijk op een plek bij elkaar. Geen bureau vol met ‘geeltjes’ meer, geen schoenendoos vol met visitekaartjes meer nodig. In plaats van een schoenendoos vol visitekaartjes door te spitten, maak je eenvoudig gebruik van de zoekfunctie om alle informatie over je relatie op jouw scherm te krijgen. Bij elke contactpersoon kun je steeds aantekeningen opslaan compleet met een herinnering voor het volgende contactmoment. Zo kun je op elk moment de geschiedenis van de klant zien. En het systeem herinnert je eraan wanneer je weer contact moet opnemen, bijv. om een offerte na te bellen. Zoho CRM is toegankelijk voor meerdere gebruikers, zodat je de informatie makkelijk kunt delen met collega’s. Op die manier kunnen zij tijdens jouw afwezigheid precies zien wat er afgesproken is met de klant.

Angeliqe Teamleider ZitOnline Helpdesk

Als Teamleider van de ZitOnline helpdesk heb ik de afgelopen 15 jaar één ding altijd erg moeilijk gevonden om uit te leggen. Ik ga dat nu in deze blog toch weer eens proberen. Het gaat om het feit dat je als ondernemer niet teveel bezig moet zijn met de vormgeving van een website maar met de functionaliteit.

Waar komen we vandaan?
Zeker in de beginjaren nog voor de opkomst van social media werd een website met name door personen met een grafische achtergrond gemaakt. Dat leidde vaak tot wanhopige situaties in communicatie met collega's en klanten. De reden daarvoor was dat vanuit die grafische achtergrond volledig in vaste opmaak, kleurstelling en vormgeving gedacht werd. Vanuit mijn achtergrond als programmeur liet het zich nauwelijks uitleggen dat het uitgangspunt voor een grafische vormgeving op een website niet meer als een vaststaand gegeven benaderd kon worden. Zelfs nu, heden ten dagen merk ik dat voor vele ondernemers die wij als klant bedienen of spreken, het nog moeilijk te bevatten is hoe een website eigenlijk wordt vormgegeven.

Waarom het teveel bezig zijn met vormgeving een verspilling van tijd, kansen en daarmee geld is.

In de praktijk maak ik dagelijks mee dat er op de Helpdesk meer vragen en opmerkingen komen over "een ander kleurtje, een ander lettertype, een plaatje hier of daar" dan over: "Hoe verkoop ik het best mijn product of dienst online?" Ik snap dat wel. Mijns inziens is dat het directe gevolg van naar een website blijven kijken op de wijze waarop je naar een brochure of iets in vaste print opmaak kijkt. En daarmee doe je als website-eigenaar jezelf flink te kort. Geen mens koopt iets omdat jij je kleurtje, lettertype of plaatje naar jouw inzicht zo mooi hebt gemaakt als je boodschap en call to action niet duidelijk is.

Gechargeerd durf ik zelfs te zeggen; "Als een website een goede call to action bevat en de bezoeker daarop kan reageren, dan maakt de vormgeving niets uit!"
Dat is natuurlijk gechargeerd. Het geheel moet er natuurlijk wel enigzins goed uitzien. Maar let wel, het is de volgorde die hier het onderscheidt maakt. Wat kan men met een bezoek aan de website doen, is belangrijker dan wat ik als eigenaar mooi vind. Het bewijs? Zie www.google.nl Een doodsaaie witte pagina met een invulvakje. Dat is sinds jaar en dag zo. En toch is Google inmiddels een beursgenoteerde onderneming die ons dagelijks leven volledig beinvloedt. Wat zij doen en voor de gebruiker betekenen is vele malen belangrijker dan de vormgeving van de belangrijkste webpagina van het bedrijf, die witte pagina met zoekveldje.

Die witte google pagina brengt mijns inziens websitevormgeving volledig tot de kern van waar het om gaat. Als maker van de website weet je eigenlijk niet hoe de gebruiker de website ziet. Op een smartphone? Op een laptop? Op een breedbeeld of vierkant scherm? Natuurlijk zijn er allerlei middelen om de weergave van de site zo optimaal mogelijk te maken op ieder apparaat. Maar waarom zou je je daar druk om maken? Wees net zo simpel en als goed als Google. Denk heel goed en doorlopend na over wat je te bieden hebt en zet dat zo simpel mogelijk in beeld. Zorg daarbij dat de bezoeker direct zijn doel bereikt of behoefte in kan vullen tijdens het bezoek aan jouw website. Dat is waar het om gaat, snel de bezoeker van interesse bezoek naar betalende klant maken die telkens weer bij jouw site terug komt. Gewoon omdat men daar direct krijgt wat men wilt.

Conclusie:
Investeer 90% van je tijd in het bedenken en verwoorden van jouw doel met de website. Doe dit altijd met The End in Mind door de vraag te stellen; "Wat wil ik met mijn website of beter nog, met deze website pagina bereiken? Wat wil ik dat de bezoeker ziet en vervolgens doet! Als dat helder is, besteed dan de overige 10% van de tijd in vormgeving. En houd in gedachte dat je met een witte pagina met een zoekvakje een beursgenoteerd bedrijf kan worden.

Nog even over de titel van deze blog
"Webdesign - complete onzin" het moge duidelijk zijn dat die gechargeerd is. Design heeft zeker een functie en zeker als je jouw boodschap en call to action duidelijk hebt, kan en zal een goed doordacht design de conversie van bezoeker naar betalende klant verhogen.

Groet,
Angelique
Teamleider ZitOnline Helpdesk

Wil jij hier nu ook meer mee doen? De meest efficiënte manier om hiermee aan de slag te gaan is samen met andere ondernemers en een specialist. Die maakt jou snel wegwijs, de andere deelnemers brengen jou op nieuwe ideeën en misschien zit jouw nieuwe klant dan wel naast jou!
 
Daarom organiseren wij bij ZitOnline de WoWo (Workshop Woensdagen). Deze workshops bieden hét antwoord op wat ik in deze blog met jullie heb gedeeld. Nieuwsgierig? Kijk op www.zitonline.nl/wowo

 

 

 

 

Samen met jou als ondernemeronline succes op basis van ervaring

  • Social Media
  • Websites
  • Klantenbeheer
  • ZitOnline

contact leggen

met social media leg je makkelijk contact met nieuwe, potentiële klanten voor jouw bedrijf

contact houden

met de combinatie van social media met klantenbeheer en jouw website voorzie je in de 3 pijlers voor online succes

De etalage van je bedrijf

de eerste kennismaking met jouw bedrijf is vaak via je website

Onderhoud

het maken van een website is slechts de eerste stap; het blijvend onderhouden is het belangrijkst.

Zoho CRM

inzicht hebben en houden in wat jouw klanten bezig houdt: daarvoor heb je veel baat bij een CRM ofwel klantenbeheer-systeem Zoho is daar een top-oplossing voor

Relaties bouwen

met dit klantenbeheersysteem ben je in staat om honderden, duizenden klantcontacten te beheren en zo te bouwen aan een sterke relatie met al jouw klanten.

Online succes

ontstaat door het volledig integreren van de 3 pijlers wat wij samen kunnen bereiken, jij als ondernemer met ZitOnline als partner

op basis van ervaring

een partner die al vele jaren ervaring heeft opgebouwd in internetdienstverlening en sinds 1999 actief is voor bedrijven

ZitOnline Extra's

  • Persoonlijk contact +

    Als klant sta je altijd rechtstreeks in contact met vaardige medewerkers met kennis van zaken. Korte lijnen, snel resultaat
  • Pro-actieve Helpdesk +

    voor praktische zaken van technische aard kan je altijd terecht bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. wijzigingen worden altijd direct voor jou verwerkt
  • Abonnements-basis +

    op basis van het abonnement dat wij met jou overeenkomen weet je altijd precies waar je aan toe bent met de vooraf afgesproken vaste prijs
  • 1